
Nettkurs: Søkemotoroptimalisering
Dette nettkurset gir en innføring i hvordan man kan bruke søkemotoroptimalisering for å gjøre virksomheten mer synlig på Google.
Du lærer hvordan man kan få god synlighet på Google uten å måtte betale for annonsering, og naturligvis helt uten å bryte Googles etiske retningslinjer.
Nøkkelfakta
Dette lærer du:
- Bruk av nøkkelord
- Sosiale medier integrert i søkemotoroptimalisering
- Google Ads og betaling-per-klikk
- Vedlikehold og oppdatering av en optimalisert nettsider.
Etter gjennomført kurs vil du sitte igjen med en bedre oversikt og forståelse for søkemotoroptimalisering (SEO).
Du vil bli bedre kjent med ulike faguttrykk og være rustet til å ta med deg denne forståelsen inn i jobb eller andre relevante prosjekter.
Nettkursene er fleksible og passer godt i kombinasjon med jobb eller annet. Deltakeren kan gjennomføre kurset når det passer best, så lenge man fullfører før fristen som er satt for kurset.
Hvert kurs er delt opp i 3 deler, der man må bestå en avsluttende test per del for å komme videre i kurset.
Kursdeltakeren står selv ansvarlig for innkjøp av anbefalt pensumlitteratur.
Det er ingen opptakskrav for å ta dette kurset, men for å oppnå studiepoeng for gjennomført og bestått kurs, må det lastes opp dokumentasjon ved påmelding som viser enten formell kompetanse eller realkompetanse.
Dette er et innføringskurs. For mange vil et slikt kurs være nok til å få tilstrekkelig oversikt og forståelse for emnet, mens for andre vil et slikt kurs kunne bidra til å vekke nysgjerrigheten nok til å dykke dypere ned i materien med et viderekommende kurs eller eget studieprogram.
Ta en 2-årig fagskoleutdanning i Digital Markedsføring.