
Nettkurs: Forbruker- og kundeatferd
Dette nettkurset i forbruker- og kundeatferd passer for deg som ønsker en innføring i hvordan forbrukere og kunder tenker når det gjelder valg av varer og tjenester.
Du lærer om forbrukernes atferd ved kjøp og bruk av varer og tjenester. Hvorfor har noen produkter appell i markedet og andre ikke? Forbrukernes kjøpsatferd sier oss hva som ligger bak et kjøp. Denne kunnskapen er viktig for å tilpasse butikken/bedriften slik at dette harmoniserer med kundenes atferd og vurderinger.
Nøkkelfakta
Dette lærer du:
- Forbrukernes atferd ved kjøp og bruk av varer og tjenester
- Hvorfor noen produkter har appell i markedet og andre ikke
- Hvordan forbrukernes kjøpsatferd sier oss noe om hva som ligger bak et kjøp
- Motiver, informasjonsbehandling, holdningsspørsmål og persepsjon
Etter gjennomført kurs vil du sitte igjen med en bedre oversikt og forståelse for forbruker – og kundeatferd.
Du vil bli bedre kjent med ulike faguttrykk og være rustet til å ta med deg denne forståelsen inn i jobb eller andre relevante prosjekter.
Nettkurset er fleksibelt og passer godt i kombinasjon med jobb og annet. Deltakeren kan gjennomføre kurset når det passer best, så lenge man fullfører før fristen som er satt for kurset.
Kurset er delt opp i 3 deler, der man må bestå en avsluttende test per del for å komme videre i kurset.
Kursdeltakeren står selv ansvarlig for innkjøp av anbefalt pensumlitteratur.
Det er ingen opptakskrav for å ta dette kurset, men for å oppnå studiepoeng for gjennomført og bestått kurs, må det lastes opp dokumentasjon ved påmelding som viser enten formell kompetanse eller realkompetanse.
Dette er et innføringskurs. For mange vil et slikt kurs være nok til å få tilstrekkelig oversikt og forståelse for emnet, og for andre vil et slikt kurs bidrat til å vekke nysgjerrigheten nok til å ønske å fordype seg i emnet med et eget studieprogram.