Læringsmiljøutvalget
Et godt læringsmiljø handler om mer enn bare fag – det handler også om trivsel, inkludering og tilrettelegging. På Gokstad Akademiet jobber Læringsmiljøutvalget (LMU) for at studentene skal ha de beste forutsetningene for å lykkes, både sosialt og akademisk.
Gokstad Akademiet AS er opptatt av at studentene skal finne seg til rette sosialt og faglig. Målet er å ha et attraktivt, inkluderende og dynamisk læringsmiljø. Både studenter og ansatte har alle et felles ansvar for å skape et godt læringsmiljø for alle studenter.
Læringsmiljøutvalget (LMU) er et rådgivende organ som skal bidra til at bestemmelsene om læringsmiljø skal følges og sikrer studentenes medvirkning i prosessene som berører læringsmiljøet. Utvalget kan gi råd til fagskoleledelsen og være en pådriver i spørsmål som gjelder læringsmiljøet.
LMU jobber for at studentenes helhetlige læringsmiljø skal tilrettelegges på best mulig måte.
Med det helhetlige læringsmiljøet menes:
- fysisk læringsmiljø
- organisatorisk læringsmiljø
- psykososialt læringsmiljø
- pedagogisk læringsmiljø
- digitalt læringsmiljø
LMU skal arbeide målrettet for et godt og inkluderende læringsmiljø. Dette innebærer å delta i og starte prosesser som har innvirkning på læringsmiljøet, altså inneha en pådriverrolle.
Saker som LMU kan bidra inn i eller være en pådriver for:
- Skape og tilrettelegge for sosiale arenaer for studentene
- Fremme holdningsskapende arbeid for å skape en inkluderende og mangfoldig fagskole
- Det pedagogiske læringsmiljøet skal oppleves meningsfylt med vurderingsformer som er relevante
- Legge til rette for studentaktiv undervisning med deltagende og aktive studenter.
- Utvikle det digitale læringsmiljøet og hvordan IKT benyttes og integreres.
- Andre ting som har med læringsmiljøet å gjøre.
Gokstad Akademiets læringsmiljøutvalg består av tre studenter og tre ansatte og det jobbes aktivt med trivsel i form av hyggelige avslutninger til jul, påske og sommer.
