Eksklusiv tilgang på stillingsutlysninger

Thea (33) slo til da stillingsutlysningen fra Saga Regnskap og IT dukket opp på skolens internskjermer. Nå kan hun smykke seg med tittelen markedskoordinator.

Gokstad Akademiet har godt samarbeid med næringslivet i Sandefjord. Flere bedrifter har blitt brukt som praktiske caser for studentene og ofte tar bedriftene igjen kontakt med skolen når de trenger å ansette noen. I enkelte tilfeller er skolen eneste sted stillingsutlysninger blir publisert.

Det var tilfellet da Saga Regnskap og IT skulle ansette en markedsfører. Thea Johnsen Anmarksrud (33) var tidligere digital markedsføringsstudent og jobbet som studentveileder ved Gokstad Akademiet da stillingsutlysningen dukket opp på skjermene.

Fra praktisk case til 100% fast stilling

– Jeg kjente til Saga Regnskap og IT fra en case som førsteårsstudentene på Digital markedsføring hadde hatt tidligere. Jeg søkte – og det klaffet, forteller en fornøyd Thea som nå bærer tittelen markedskoordinator hos Saga.

– De viste meg tillit ved at jeg som nyutdannet fikk en så ansvarsfull stilling. Jeg utgjør hele markedsavdelingen i et selskap med syv avdelinger og 80 ansatte.

Saga Regnskap og IT har to underavdelinger, Saga Regnskap og rådgivning – som tilbyr regnskapstjenester, og Saga Businesspartner – som tilbyr regnskapsprogram. Det var mye som måtte på plass for en nyutdannet digital markedsfører– både i eide, betalte og fortjente flater. Thea har hatt bratt læringskurve og nok å gjøre.

Les også: Familieliv og jobb er ingen hindring.

Nok å gjøre

– Jeg baner vei mens jeg går, forteller hun. Drømmesituasjonen nå er at markedsavdelingen blir utvidet slik at arbeidet kan fordeles på flere.

Thea har blant annet produsert reklamemateriell i betalte flater. For eksempel kjører det busser rundt i Tønsberg-distriktet med reklame for Saga Regnskap og rådgivning utenpå. Hun har også utarbeidet reklamemateriell i aviser.

– Det er noe jeg er stolt av. Jeg er glad for at jeg turte både å søke og takke ja til stillingen, og så fort at mye måtte gjøres, forteller hun og utdyper:

– Jeg fokuserer nå først og fremst på synlighet. Folk må høre om oss og bli kjent med hva vi kan bidra med. Det betyr mye reising til de ulike avdelingene i Vestfold og Telemark på jakt etter innhold til sosiale medier og nettsider. Det betyr nøkkelordanalyser, nyhetsbrev, Canva og Google Analytics. Heldigvis ble jeg introdusert for dette i studiene ved Gokstad Akademiet. Mye har jeg også tilegnet meg gjennom egenstudier.

Jobben gir resultater

Thea synes det å jobbe med innholdsproduksjon til sosiale medier er det morsomste. Saga Regnskap og IT er både på Facebook, Instagram og LinkedIn.

Og Thea kan vise til resultater. Tallene for synlighet er bedre, noe som gjenspeiles i økt trafikk på nettsidene, samt på alle sosiale plattformer. Å se resultater av markedsføring på salg og inntekter tar tid. Det krever tålmodighet og Thea har bare jobbet i noen måneder. Hun skal følge prosessen videre for å oppfylle bedriftens mål.

Studerer gjerne mer

Gokstad Akademiet kjenner Thea som nysgjerrig og vitebegjærlig. Det hun ikke kan, lærer hun seg raskt på egen hånd. Nå har Thea fått en ny idé.

– Jeg vurderer å studere webdesign som nettstudium ved Gokstad Akademiet ved siden av jobben. Det er noe arbeidsplassen også kan nyte godt av.

Det er ingen tvil om at Thea har stor arbeidskapasitet, og kanskje vender hun altså tilbake den digitale skolebenken etterhvert. Velkommen skal hun være!

Les også: Nettstudier passer meg best!

Les mer om Digital markedsføring